Finland FIN  
fin  

rss

  • rss
AGER

AGER2016: Yrittäjyys muuttuvilla työmarkkinoilla

Amway on teettänyt seitsemäntenä peräkkäisenä vuonna maailmanlaajuisen Amway Global Entrepreneurship Report -yrittäjyyskyselyn (AGER2016)

AGER2016 toteutettiin 45 maassa, ja se käsitti yli 50 000 haastattelua, joihin vastasivat 14–99-vuotiaat naiset ja miehet. Kyselyn toteutti maailman johtaviin tutkimusyrityksiin kuuluva GfK Saksan Nürnbergistä.

Pohjoismaat erottuvat tänäkin vuonna. Maailmanlaajuisesti 77 % vastaajista vastaa suhtautuvansa myönteisesti yrittäjyyteen koulutustaustasta, sukupuolesta ja iästä riippumatta. Pohjoismaissa luku on huimat 87–96 %.

Tämä on yksi AGER2016:n esiin nostamista aiheista, joiden tarkoituksena on saada aikaan keskustelua työmarkkinoiden kehittymisestä sekä väestön, yritysten, järjestöjen ja poliitikkojen vaikutuksesta kehitykseen.

Amwayn liiketoiminta perustuu yrittäjyyteen ja itsenäiseen ammatinharjoittajuuteen. Pelkästään Pohjoismaissa tuhannet ihmiset suoramyyvät tuotteitamme vähittäiskaupan ulkopuolella. 

Siksi AGER on Amwaylle tärkeä työkalu, ja se auttaa ymmärtämään maailmanlaajuisia trendejä, selvittämään suhtautumista yrittäjyyteen eri markkinoilla, eri ikäryhmissä sekä miesten ja naisten keskuudessa. Ennen muuta se antaa käsityksen siitä, miten ja missä kehitystä tapahtuu, jotta pystymme jatkossakin harjoittamaan kestävää maailmanlaajuista liiketoimintaa.

metteheniusAmway Global Entrepreneurship Report osoittaa vuodesta toiseen, että Pohjoismaissa suhtaudutaan yrittäjyyteen merkittävästi myönteisemmin kuin maailmalla keskimäärin. Yrittäjyyttä itselleen vaihtoehtona pitävien osuus pohjoismaisista vastaajista on kuitenkin huomattavasti pienempi. Yksi AGER-kyselyn tavoite onkin selvittää, mitkä tekijät estävät ihmisiä ryhtymästä yrittäjiksi.

Mette Henius
Sales Manager, Amway Scandinavia.

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia