Finland FIN  
fin  

rss

  • rss
Lehdistötiedotteet - Amway
Amwayn vuoden 2015 myynti oli 9,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria

2016.02.04 - 

Amway on tänään tiedottanut 31.12.2015 päättyneen tilikautensa myynniksi 9,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria, mikä vastaa 12 prosentin laskua vuodesta 2014.

Suoramyyntiyhtiön myynti kasvoi 70 prosentilla sen kahdestakymmenestä huippumarkkina-alueesta, mutta kuten monissa muissakin kansainvälisissä yrityksissä kannattavuutta heikensivät heikko myynti Kiinassa ja epäsuotuisat valuuttakurssit.

”Kasvua esiintyi seitsemällä kymmenestä huippumarkkina-alueestamme. Kasvavilla markkinoilla Latinalaisessa Amerikassa ja muualla menestyimme yhä hyvin”, toteaa Amwayn hallituksen puheenjohtaja Steve Van Andel. ”Myynti löi ennätykset monilla markkinoilla vuonna 2015, ja saavutimme parhaan tuloksen pitkään aikaan useilla muilla markkina-alueilla.  Kiinan markkinoilla vallitsee tiukentuva kilpailu, ja epäsuotuisat valuuttakurssit heikensivät Amwayn maailmanlaajuisesti hyvää vuotta.”

Yhtiön myynti kasvoi merkittävästi vanhoilla markkina-alueillamme, kuten Yhdysvalloissa, Etelä-Koreassa, Japanissa, Taiwanissa ja Malesiassa sekä kasvavilla markkinoilla, kuten Brasiliassa ja Meksikossa.

Amwayn kymmenen huippumarkkina-aluetta vuonna 2015 olivat Kiina, Etelä-Korea, Yhdysvallat, Japani, Thaimaa, Venäjä, Taiwan, Malesia, Intia ja Ukraina.

Parhaiten myivät edelleen hyvinvointituotteet, joihin sisältyvät vitamiinit, ravintolisät ja painonhallintatuotteet. Hyvinvointituotteiden myynti oli 46 % kokonaisliikevaihdosta. Kauneudenhoitotuotteiden ja henkilökohtaisten hygieniatuotteiden myynti oli 25 % kokonaisliikevaihdosta.  Kestohyödykkeiden, kuten eSpring™-vedenkäsittelylaitteen ja Atmosphere™-ilmanpuhdistimen, myynti oli 16 % kodinhoitotuotteiden myynnistä ja 7 % kokonaisliikevaihdosta. Muiden tuotteiden osuus oli 6 %.  Amwayn vuoden 2015 merkittäviä tuotelanseerauksia olivat Nutrilite Phyto2Go™, Truvivity™ by Nutriway™, Artistry Supreme LX™ ja Artistry Hydra-V™.

Amwayn investointitoimet jatkuivat entiseen tapaan vuonna 2015, ja investoinneissa keskityttiin tuotantoon, tutkimukseen ja kehitykseen sekä digitaalisiin alustoihin ja Amwayn Liikkeenharjoittajien koulutukseen. Pelkästään viime vuonna Amway avasi viisi tuotantolaitosta ja merkittävän tutkimus- ja kehitysyksikön. Yhtiön investoinnit tuotantoon sekä tutkimukseen ja kehitykseen saavuttivat huippunsa, 335 miljoonaa dollaria.  Lisäksi Amway otti käyttöön uusia digitaalisia työkaluja, jotka tukevat Amwayn Liikkeenharjoittajien liiketoiminnan hallintaa, tuotteiden esittelyä sekä uusien taitojen ja tiedon hankkimista.  Vuonna 2015 järjestettiin yli kolme miljoonaa verkkokoulutusta.

Amwayn Liikkeenharjoittajat ovat luoneet vahvan asiakaspohjan maailmanlaajuisesti. Tuoreiden tutkimusten* perusteella Amway™-tuotteita on 71 miljoonassa kotitaloudessa kymmenellä Amwayn huippumarkkina-alueella. Näihin kotitalouksiin ei ole laskettu ALH-talouksia.

”Yhä useammat ihmiset kaikkialla maailmassa etsivät mahdollisuutta itsenäiseen toimintaan. Osa kaipaa hieman lisäansioita, osa taas hakee suurempaa menestystä. Amwaylla on hyvät edellytykset vastata tähän kysyntään, sillä tarjoamme liiketoimintamahdollisuuden, jonka kustannukset ja riskit ovat pienet ja joka tarjoaa myyntiin maailmanluokan tuotteita”, toteaa Amwayn toimitusjohtaja ja Maailman suoramyyntiliiton (WFDSA) puheenjohtaja Doug DeVos.  ”Yrittäjyyden määritelmän muuttuminen luo yrittäjillemme – Amwayn Liikkeenharjoittajille – hyvät edellytykset harjoittaa toimintaansa ja täyttää asiakkaiden tarpeet maailmanlaajuisesti.”

Marraskuussa 2015 julkaistu Amway Global Entrepreneurship Report selvitti asennoitumista yrittäjyyteen ja vastaajien yrittäjyyshenkisyyttä. Tutkimukseen osallistui noin 45.000 ihmistä 44 maasta, ja 75 % suhtautui yrittäjyyteen myönteisesti.  Myönteisintä oli alle 35-vuotiaiden joukko, sillä heistä 81 % suhtautui yrittäjyyteen myönteisesti.

Tietoa Amwaysta
Amway on 9,5 miljardin liikevaihtoa tuottava suoramyyntiyritys, jonka pääkonttori sijaitsee Yhdysvalloissa Michiganin Adassa. Amwayn eniten myydyt tuotemerkit ovat NUTRIWAY™-vitamiinit, -kivennäisaineet ja -ravintolisät, ARTISTRYn™ ihonhoito- ja värikosmetiikkatuotteet sekä eSpring™-vedenkäsittelyjärjestelmät. Tuotteita myyvät yksinoikeudella Amwayn Liikkeenharjoittajat. Direct Selling News 2015 Global 100 -julkaisun mukaan Amway nousi vuoden 2014 maailmanlaajuisen myyntinsä ansiosta maailman johtavaksi suoramyyntiyritykseksi. Yhtiön vuotuinen liikevaihto sisältää suoramyyntitoiminnan ja muiden yhtiön omistamien toimintojen myynnin. Yhtiön uutiset ovat luettavissa osoitteessa globalnews.amway.com.

Lisätietoja:
Mette Henius, Senior Corporate Affairs Manager – Amway Scandinavia
Puhelin: (+45) 4331 3209 tai (+45) 4060 4959
Sähköposti: mette_henius@amway.com

*Perustuu saatavilla oleviin väestötietoihin sekä itsenäisen tutkimusyrityksen seuraavissa maissa toukokuun 2013 ja kesäkuun 2014 välisenä aikana toteuttamiin kyselytutkimuksiin: Kiina, Intia, Japani, Korea, Malesia, Venäjä, Thaimaa, Yhdysvallat ja Vietnam.

Jätä kommentti

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com |
Connexia